Voortgezet onderwijs en BOVO

Onze school onderhoudt goede contacten met het voortgezet onderwijs.
De leerkrachten van groep 8 coördineren de contacten tussen onze school en de brugklascoördinatoren van de verschillende scholen voor voortgezet onderwijs. Bij hen kunt u terecht voor al uw vragen met betrekking tot het voortgezet onderwijs. Evenals andere Haagse scholen neemt basisschool De Fontein deel aan stedelijke BOVO-activiteiten (BasisOnderwijs – Voortgezet Onderwijs). Deze activiteiten zijn gericht op het optimaliseren van de overgang van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs. Hieronder vallen onder andere de twee overdrachtsmomenten met het voortgezet onderwijs. In juni bespreken wij de kinderen door die op een school voor voortgezet onderwijs gaan starten en in november krijgen wij van het voortgezet onderwijs een terugkoppeling hoe het met onze oud-leerlingen gaat.

Hieronder treft u de link aan naar de website van BOVO.

Website BOVO

Daarnaast staan hieronder alle documenten met betrekking tot de overgang van De Fontein naar het voortgezet onderwijs. In de bijlage "De overgang naar het voortgezet onderwijs" staat onze complete procedure richting het voortgezet onderwijs beschreven. Deze informatie is ook in onze schoolgids terug te vinden.

Hieronder treft u ook de link aan van de VOgids voor het voortgezet onderwijs. Op deze website kunt u alle actuele informatie vinden van de scholen voor voortgezet onderwijs.

Website VOgids