Voor- en naschoolse opvang

Op dit moment werken wij samen met zeven organisaties voor de voor- en naschoolse opvang.
BLOS kinderopvang

Sinds 2012 is BLOS Kinderopvang de brede schoolsamenwerkingspartner van De Fontein. BLOS Kinderopvang biedt op deze locatie peuteropvang, voorschoolse opvang en buitenschoolse opvang aan. Voor meer informatie over BLOS Kinderopvang kunt terecht op de website www.bloskinderopvang.nl.

BLOS Kinderopvang biedt in samenwerking met De Fontein dagelijks voor- en vroegschoolse educatie (08.30-12.30). Tijdens deze ochtenden en middagen wordt er een educatief programma aangeboden voor kinderen van 2,5 tot en met 4 jaar, waarin de nadruk wordt gelegd op taal- en rekenspelletjes om zo de overstap naar het basisonderwijs zo klein mogelijk te maken. Voor deze vorm van opvang bestaan speciale (subsidie)regelingen.

Verder opent BLOS Kinderopvang dagelijks haar deuren voor kinderen in de basisschoolleeftijd voor voorschoolse opvang (07:30 tot 08:30 uur) en buitenschoolse opvang (tot 18:30 uur). Uw kind begint de dag rustig voordat het naar school gaat. Na school wordt er eerst gezellig samen gegeten en gedronken. Uw kind kan dan even bijkomen en zijn of haar verhaal kwijt. De buitenschoolse opvang van BLOS Kinderopvang is gericht op ontspanning, vrije tijd en sport. Kinderen leren ook, maar anders dan op school. Door te ontdekken, samen te werken , creatief te zijn maar ook kritisch te leren nadenken. Elke dag staat in het teken van sporten, spelen en leren. Hoe leuk is dat! Tijdens de schoolvakanties zorgt BLOS voor een afwisselend vakantieprogramma, boordevol gave activiteiten.

Bij vragen of interesse kunt u contact opnemen via locatie 06-39203655 of via de locatie manager m.meuffels@blos.nl / 06-18684037

Gro-up

Op het Panamaplein, direct naast onze school, ligt kindercentrum Gulliver van gro-up. Zij verzorgen voor- en naschoolse opvang voor de leeftijdsgroep van 4 tot 12 jaar. Daarnaast biedt Triodus ook dagopvang aan voor kinderen van zes weken oud tot de kinderen naar de basisschool gaan. De kinderen zijn elke werkdag welkom tussen 07.30 en 18.00 uur.

Bij gro-up krijgen kinderen alle ruimte om zelf te ontdekken wat zij leuk vinden. Er wordt gezorgd voor een veilige en uitdagende omgeving, creatieve spelmaterialen en vakbekwame begeleiding. Elk kind krijgt alle vrijheid om zich in eigen tempo en op eigen kracht te ontwikkelen.

De kinderen worden door medewerkers van Gulliver bij ons op school opgehaald.

Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met de afdeling Klantcontact via (070) 312 00 10 of via mail naar: klantcontact@gro-up.nl. Kijk voor meer informatie over gro-up en kindercentrum Gulliver op www.gro-up.nl en https://www.gro-up.nl/locatie/buitenschoolse-opvang-gulliver/.

De Dwergen

Kindercentrum De Dwergen heeft 3 vestigingen verspreid over Den Haag en Rijswijk. De Dwergenhut 1 is gevestigd aan de Strijplaan 103-105 in Rijswijk. In deze vestiging hebben zij een peuterspeelzaal en een kinderdagverblijf. De Dwergenhut 2 is gevestigd aan de Laan van Wateringse Veld 385 (schuin tegenover onze school). De Dwergenhut 3 is gevestigd aan de Strijplaan 93 in Rijswijk. De Dwergenhutten bieden voor-, tussen- en naschoolseopvang en opvang voor marge- en vakantiedagen.

U kunt op www.dedwergen.nl kijken voor meer informatie.

Kindercentrum 2Sprinkhanen

Het kindercentrum 2Sprinkhanen zit bij de velden van de Hockeyclub Wateringse Veld (HCWV) aan de Leyweg. Er zijn vier groepen buitenschoolse opvang voor maximaal 20 kinderen per groep in de leeftijd van 4 tot 13 jaar. 2Sprinkhanen is een actieve buitenschoolse opvang, gevestigd in een houten chalet. Op de sportvelden is veel ruimte voor sport- en buitenspel. In de mooie natuurspeeltuin met een moestuin kunnen kinderen bijvoorbeeld hutten en waterbanen bouwen. Er is allerlei recyclemateriaal aanwezig waarmee ze hun eigen spel kunnen creëren en hun fantasie de vrije loop kunnen laten. Zowel techniek als natuurbeleving zijn een belangrijk onderdeel van ons dagprogramma. De kinderen kunnen actief meedenken over de invulling van de activiteiten waardoor een programma op maat ontstaat. Kijk op www.2samen.nl voor beschikbare plekken. Voor meer informatie kunt u ook bellen naar 070-8200026 of mailen naar 2sprinkhanen@2samen.nl.

Zo Kinderopvang

Deze avontuurlijke BSO vindt u in het gezellige gebouw aan het Oosteinde. Zo werkt volgens de zeven speel/leerdomeinen uit het Landelijk Pedagogisch Kader. Aan de hand van thema’s leren kinderen spelenderwijs. Dit geeft kinderen een blijvende voorsprong. De buitenschoolse opvang heeft elke dag een uitgebreid activiteitenprogramma voor kinderen van alle leeftijden. Onder het motto ‘avonturen beleven en uitdagingen aangaan’ trekt de BSO er veel op uit. En, er is vooral veel aandacht voor buitenactiviteiten.
Wilt u meer weten over Zo aan het Oosteinde of wilt u een keer langskomen om te kijken hoe de locatie eruit ziet? Neemt u dan contact op met onze vestigingsmanager op 0714 225544 of via oosteinde@zokinderopvang.nl. Zo Kinderopvang, Oosteinde 83f, 2548 AL Den Haag.

Kijk ook op www.zokinderopvang.nl of op https://www.facebook.com/zoaanhetoosteinde voor actuele informatie.